CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 24, 2011

Pusat Bela Insan


Tanggal 26/2/2011 kami sekumpulan pelajar tahun tiga USIM telah mengadakan kunjungan ke Pusat Bela Insan yang terletak di Kampung Pandan, Ampang Selangor.Kunjungan ini adalah sebahagian daripada assignment yang ditugaskan kepada kami.

Kehadiran kami disambut dengan mesra oleh En.Zahrin yang merupakan antara insan berhati mulia yang menmguruskan pusat ini. Dalam tidak sedar sebenarnya kami pernah menemui beliau pada dua tahun yang lepas sewaktu mengikuti program SPADA(kini ARCEDA) di kampus USIM di Pandan Indah.



Apa yang menarik kami untuk mengunjungi pusat ini adalah pendekatan yang diambil dan dipraktikkan disini untuk membantu insan-insan yang terlibat dengan penagihan dadah. Pendekatan agama merupakan perkara asas yang diambil di pusat ini untuk membantu penyalahgunaan dadah ini kembali pulih.

Sepanjang beberapa jam berada di pusat ini, kami dapat lihat kesedaran dalam diri sendiri adalah dititik beratkan. Terdapat banyak kata-kata peransang yang ditampal di dinding-dinding pusat ini agar para penghuni disini sentiasa dalam keadaan sedar dan beringat.


bersambung........

0 comments: